سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
سلام محب برمحبان حسین (ع)
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تاریخ سیاسی ایران فروردین

هشتم فروردین ماه

1380

مجلس اعیان انگلستان بر تروریستی‌بودن 21 گروه و سازمان که در دهم اسفند 1379 از سوی وزارت کشور انگلیس معرفی شده بود، مهر تایید نهاد. تروریستی بودن این 21 گروه در 23 اسفند 1379 با 369 رای موافق در مقابل 17 رای مخالف از تصویب نمایندگان مجلس عوام نیز گذشته بود.

1368

امام‌خمینی در نامه‌ای به آقای منتظری تصریح کردند که «من از ابتدا با انتخاب شما (به عنوان قائم مقام رهبری) مخالف بودم ولی خبرگان به این نتیجه رسیده بودند و من هم نمی‌‌خواستم در محدوده قانونی آنها دخالت کنم.

1357

به دلیل اعتصابات گسترده کارگران در سراسر کشور، حکومت شاه طی توافقی با دولت بنگلادش هزاران کارگر و تکنسین آن کشور را استخدام می‌کند.

ایران گفت‌وگوهایی را برای خرید 4 نیروگاه اتمی جدید از آلمان غربی آغاز کرد. همزمان با این گفت‌و‌گوها، مذاکرات ایران با آمریکا برای خرید 6 الی 8 رآکتوراتمی تولید انرژی ادامه دارد.

1353

ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر وقت پاکستان برای انجام مذاکرات مهمی وارد تهران شد.

1339

کمیته نظامی سازمان پیمان مرکزی (سنتو) باشرکت هیأتهای نظامی امریکا، ترکیه‌، پاکستان و ایران آغاز به کار کرد.

1336

دکتر کنراد آدنائر اولین صدراعظم آلمان غربی پس از جنگ دوم جهانی، برای دیداری 5 روزه از ایران وارد تهران شد.

1333

انتظام وزیر خارجه ایران با بیان اینکه انعقاد قرارداد فروش نفت و هرگونه معاملات مربوطه در خارج از مرزهای ایران با قانون ملی شدن صنعت نفت مغایرت ندارد، راه را بر کنسرسیوم بین‌المللی نفت ایران هموار کرد. در پی این سخنان کنسرسیوم شرکتهای 8 گانه خارجی مربوط به نفت ایران از 22 فروردین 1333 رسماً کار خود را آغاز کرد.

1287

میرزا محمدخان احتشام‌السلطنه که در 13 شهریور 1286 به ریاست مجلس شورای ملی انتخاب شده بود، یک ماه پس از سوء‌قصد به محمد علی شاه و پس از آنکه توسط عوامل شاه به مرگ تهدید شد، از مقام خود استعفا کرد.

 



نوشته های دیگران ()

اسما خداوند متعال

نویسنده متن فوق:غلامرضا حیدری زاده » محب ( شنبه 94/1/8 :: ساعت 1:40 صبح )

»» تاریخ سیاسی ایران فروردین

هفتم فروردین ماه

1364

خاویر پرزدکوئه‌یار ـ دبیر کل سازمان ملل ـ استفاده عراق از سلاحهای شیمیائی در جنگ را محکوم کرد. در این روز وزارت امور خارجه آمریکا نیز به کاربرد سلاحهای شیمیائی توسط عراق در جنگ با ایران اعتراف کرد.

1361

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ایران و شرکت آلمانی «کرافت ورک یونیون» مجدداً برای تکمیل پروژه هسته‌ای بوشهر به توافق رسیده‌اند.

1358

دولت ایران خروج خود از پیمان سنتو را رسماً به اطلاع دولت‌های پاکستان و ترکیه رساند.

1356

ارتشبد جرج براون‌، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا وارد تهران شد و باارتشبد ازهاری‌، رییس ستاد ارتش و فرماندهان نیروهای سه گانه ایران ملاقات کرد.

1329

ژنرال «لئون کالینز» رییس ستاد نیروی زمینی ارتش امریکا در راس یک هیات نظامی وارد تهران شد.

1325

شورای امنیت سازمان ملل درخواست شوروی برای به تعویق انداختن رسیدگی به شکایت ایران رارد کرد.

1321

. کشتی حامل رضاشاه و فرزندانش بندر پورت‌لوئی در جزیره موریس را به سوی «دوربان» در ساحل شرقی‌ آفریقای جنوبی ترک کرد.



نوشته های دیگران ()

اسما خداوند متعال

نویسنده متن فوق:غلامرضا حیدری زاده » محب ( شنبه 94/1/8 :: ساعت 1:36 صبح )

»» تاریخ سیاسی ایران فروردین

ششم فروردین ماه

1368

امام خمینی طی نامه‌ای به آقای حسینعلی منتظری، ایشان را از قائم‌مقامی رهبری عزل کردند.

1358

وزارت امورخارجه قرارداد مصر و اسرائیل را سبب تثبیت رژیم صهیونیستی دانست و آن را محکوم کرد.

دهها دانشجوی عرب مقیم ایران در اعتراض به انعقاد پیمان کمپ دیوند، به سفارت مصر در تهران حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.

1357

رادیو لندن ضمن اشاره به سفر «فردریک مولی» وزیر دفاع انگلیس به تهران اعلام کرد وی با ژنرال‌ ازهاری رئیس ستاد ارتش ایران و ژنرال عظیمی وزیر جنگ و سایر فرماندهان نظامی ایران ملاقات کرده و راجع به فروش تانکهای چیفتن و سایر ادوات نظامی انگلیسی و همچنین آموزش واحدهای نظامی ایران در انگلستان با آنان مذاکره کرده است.

1354

هویدا نخست وزیر ایران، متعاقب انعقاد پیمان الجزیره میان شاه و صدام حسین‌، در رأس هیأتی عازم بغداد شد. این پیمان در اسفند 1353 در الجزیره به امضأ رسیده بود.

1341

ژاکلین کندی‌، همسر رییس جمهورامریکا هنگام بازگشت از سفر هند و پاکستان در فرودگاه مهرآباد به مدت یک ساعت توقف کرد. وی از سوی فاطمه پهلوی‌، علی امینی‌، اردشیر زاهدی و سفیر امریکا در تهران مورد استقبال قرار گرفت‌.

1326

محمدظاهر شاه، پادشاه افغانستان در رأس هیأتی از مقامهای بلندپایه این کشور وارد تهران شد.

1325

آندره گرومیکو نماینده شوروی در سازمان ملل در پاسخ به تهدیدات ترومن رئیس جمهور امریکا گفت‌: خروج نظامیان روسی از ایران تدریجاً صورت خواهد گرفت و نیازی به تشکیل شورای امنیت نیست‌.

1303

رضاخان در ملاقات با آیات عظام حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی‌، میرزاحسین نائینی و سیدابوالحسن اصفهانی‌، قول داد به غائله «جمهوری‌» پایان دهد.

1298

ژنرال استراسلسکی از فرماندهان قزاق، به همراه نیروهای تحت فرمان خود وارد گیلان شد تا رشت را از تصرف نیروهای جنگلی خارج سازد.

 

 



نوشته های دیگران ()

اسما خداوند متعال

نویسنده متن فوق:غلامرضا حیدری زاده » محب ( پنج شنبه 94/1/6 :: ساعت 2:30 صبح )

»» تاریخ سیاسی ایران فروردین

پنجم فروردین ماه

1369

وزارت خارجه ایران پیروزی جنبش سوآپو بر رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی و ایجاد کشور نامیبیا را یک پیروزی برای ملت این کشور و گامی بزرگ برای محو آپارتاید خواند.

1358

امام‌‌خمینی در پیامی اعلام کرد : اینجانب بیش از 15 است که خطر اسرائیل را گوشزد کرده‌ام و به دول و ملت عرب این حقیقت را اعلام نموده‌ام. اکنون با طرح استعماری صلح مصر و اسرائیل، این خطر بیشتر، نزدیک‌تر و جدی‌تر شده است.

1351

سقوط عظیم‌ترین بهمن جهان با 30 متر ارتفاع و 500 متر طول صدها اتومبیل را در جاده هراز مدفون کرد.

1349

نیکلای پادگورنی رئیس جمهور شوروی برای دیدار رسمی 6روزه از ایران، وارد تهران شد.

1342

در پی حمله مأموران حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب و روحانیون، جامعه روحانیت تهران مردم را به اعتصاب عمومی فرا خواند.

1333

بر اثر زلزله شدید و رانش زمین در قریه «جزنیان» در طالقان، این قریه با کلیه ساکنانش ناپدید شدند.

1330

متعاقب ملی شدن صنعت نفت در ایران و از بیم اخلالگری عوامل انگلیس در مناطق نفتی‌، درخوزستان حکومت نظامی اعلام شد.

1325

دولت اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد مسکو عملیات خروج نیروهایش را از خاک ایران آغاز کرده است‌. این اعلام چهار روز پس از اولتیماتوم ترومن به استالین راجع به ضرورت خروج نظامیان روس از ایران منتشر شد .

1301

نمایندگی سیاسی ایران در قاهره به سفارت تبدیل شد و «میرزا فتح‌الله خان امیر ارفع» که قبلاً کنسول ایران در مصر بود با عنوان اولین وزیر مختار ایران در آن کشور و همچنین آکردیته در حبشه تعیین شد.

1298

سردار معظم خراسانی - تیمور تاش - باهدف مبارزه علیه نیروهای میرزا کوچک خان جنگلی به حکمرانی گیلان منصوب شد.

1289

میرزاعلی قلی خان کاشی ـ نبیل الدوله‌ـ جانشین ممتاز الملک وزیر مختار ایران در امریکا شد. ممتاز الملک سفارت ایران در واشنگتن را رها کرده و به نیروهای هوادار محمدعلی شاه در اروپا پیوسته بود.



نوشته های دیگران ()

اسما خداوند متعال

نویسنده متن فوق:غلامرضا حیدری زاده » محب ( پنج شنبه 94/1/6 :: ساعت 2:26 صبح )

»» امنیه

اول فروردین آغاز تشکیلات امنیه در ایران
امنیه

روز اول فروردین سال 1301 خورسیدی تشکیلات جدید امنیه تحت نظر وزارت جنگ آغاز به کار کرد.

امنیه واژه‌ای عربی است و از مصدر «امنیت» به معنی «در امان بودن» گرفته شده. در تشکیلات نظامی ایران، این عنوان برای سربازانی به کار می‌رفت که مأمور حفظ نظم و آرامش و امنیت در راهها و جاده‌های خارج شهر و نیز در بخش‌ها و روستاها بودند. در ابتدا نام این نیروها «ژاندارم» و نام تشکیلات نظامی‌شان «ژاندارمری» بود. اما بعد از کودتای سال 1299 ش که رضاخان پهلوی را در جریان آن به وزارت جنگ رسید، ژاندارمری را با نیروهای قزاق که تحت امر او بودند یکی کرد تا تمام نیروهای نظامی را زیر فرمان خود داشته باشد. یک سال بعد، وقتی که او «فرمانده کل قوا» شد، برای نیروهای مسلح نام «قشون دولت ایران» و برای افراد نظامی هم نام «قشونی» را انتخاب کرد. اما مدت کوتاهی بعد از آن در 27 بهمن 1300 حکم تشکیل «اداره امنیه» زیر نظر وزارت جنگ صادر شد.

از اول فرودین 1301 «تشکیلات مرکزی امنیه کل» در شمس‌العماره تهران و به ریاست سرتیپ علی نقدی «سردار رفعت» کار خود را با هفت هنگ امنیه در جاهای مختلف کشور و هنگها و گردانهای مستقل ـ که به طور مستقیم زیر نظر امنیه کل بود ـ آغاز کرد. رئیس امنیه کل مملکتی مسائل مهم را خود شخصاً به شاه گزارش می‌داد. نقدی از امرای قدیمی و با سابقه قزاقخانه بود که در زمان به توپ بستن مجلس با درجه میرپنجی جزء محافظان مجلس و مسجد سپهسالار بود . او پس از شهریور 1320 و سقوط رضا شاه از ارتش تصفیه شد.

در سال 1318 ش ادارت مرکزی امنیه منحل و هنگها و گردانهای مستقل آن در هر جا جزء لشکرها و تیپهای مستقل همان منطقه شد و در ستاد هر لشکر شعبه‌‌ای به نام «امور امنیه» تأسیس گردید. این شعبه به کارهایی که پیش از این از وظایف واحدهای امنیه بود، رسیدگی می‌کرد.

دو سال بعد، یعنی در سال 1320 ش در اوج نا امنیها و ناآرامیهای کشور بار دیگر «امنیه کل کشور» تأسیس و گردانها و هنگهای آن از ارتش جدا شده و دوباره زیر نظر اداره امنیه قرار گرفت. این بار اداره امنیه چه از نظر مالی و چه از نظر تشکیلات دفتری زیر نظر وزارت کشور قرار گرفت.

در سال 1321 بار دیگر «امنیه کل مملکتی» به «ژاندارمری کل کشور» تغییر نام داد و نیروهای آن که امنیه خوانده می‌شدند «ژاندارم» نام گرفتند. این تشکیلات اگر چه زیر نظر وزارت کشور بود اما همیشه جزئی از ارتش ایران به حساب می‌آمد و تمام مقررات و قوانین ارتش در آن رعایت می‌شد و وظایف آن طبق آیین نامه‌های نظامی حفظ نظم و امنیت در حوزه استحفاظی و راهها و جاده‌ها و کنترل و مراقبت از مرزها بود.

حوزه نفوذ و قدرت امنیه‌ها بیشتر، روستاها و بخشهای کوچک در سراسر ایران بود. قدرتی که اغلب اوقات بی‌رقیب بود و سایه هراس از آن، روستاییان وعشایر ساده را که هیچ پشتیبانی هم نداشتند به اطاعت و گردن گذاشتن به زیاد‌ه‌خواهی‌ها و سوء استفاده‌های آنان وادار می‌کرد. امنیه‌ها معمولاً با مالکان، زمین‌داران یا خانهای منطقه روابط نزدیکی داشتند و از منافع هم در مقابل روستاییان حمایت می‌کردند. برای روستاییان ایستادگی در برابر آنها مجازات سختی داشت؛ مجازاتی که آنها خود تعیین و اجرا می‌کردند. معمولاً این مجازاتها آن قدر شدید بود که جرئت و جسارت مخالفت را در دیگران از بین می‌برد. تأثیر این خشونتها چنان بود که مردم برای ترساندن کودکان‌شان از اسم «امنیه» استفاده می‌کردند.

نیروهای امنیه در زمان اجرای قانون کشف حجاب چنان شدت و سختگیری از خود نشان دادند که خاطره‌اش تا سالهای سال در ذهن مردم ماند. بسیاری از زنان را خانه‌نشین کرد و این رفتار، امنیه‌ها را در چشم مردم ایران به سمبل سرکوبگری و خشونت تبدیل کرد نه نیرویی که بودنش وعده آرامش، امنیت و صلح می‌دهد.

در تمام دورن پهلوی ، ژاندارمری مسئول تامین امنیت بیرونی شهرها و حفظ و تامین راه‌ها و اماکن برون شهری بود و شهربانی همین مسئولیت را در داخل شهرها بر عهده داشت. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این دو نهاد با مجموعه دیگری به نام کمیته انقلاب اسلامی در 20 خرداد 1370 در هم ادغام شدند و با مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی» را دادند.



نوشته های دیگران ()

اسما خداوند متعال

نویسنده متن فوق:غلامرضا حیدری زاده » محب ( سه شنبه 94/1/4 :: ساعت 2:0 صبح )

<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تاریخ سیاسی ایران مرداد
تاریخ سیاسی ایران تیر
تاریخ سیاسی ایران تیر
تاریخ سیاسی ایران تیر
تاریخ سیاسی ایران تیر
تاریخ سیاسی ایران تیر
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 42
>> بازدید دیروز: 53
>> مجموع بازدیدها: 209611
» درباره من

سلام محب برمحبان حسین (ع)
مدیر وبلاگ : محب[471]
نویسندگان وبلاگ :
غلامرضا حیدری زاده (@)[0]



تماس با ما » پیوندهای روزانه

روزنامه های ایران [13]
سلام محب بر محبان حسین(ع) [77]
اخبار لحظه به لحظه گروه تروریستی داعش [24]
تقویم تاریخ [17]
صرافی [11]
[آرشیو(5)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
سیاست[266] . سخن آینه روح است[28] . بشنو از دل[23] . تاریخی[23] . حسین(ع)[15] . السابقون[12] . معرفی کتاب[10] . اجتماعی[9] . اطلاعیه[8] . همسروخانواده[6] . رد پای صهیون[5] . اهل بیت[5] . سیروسلوک[5] . علی(ع)[5] . اخلاق[2] . اقتصاد . قانون . قرآن . سوانح در ایران .
» آرشیو مطالب
بهمن 93
دی 93
آذر 93
آبان 93
شهریور 93
مهر 93
مهر 92
شهریور 92
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94

لوگوی وبلاگ


لینک دوستان
عطر ظهور
گروه سایه-shadow group
دلنوشته من ...
به سوی فردا
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
در انتظار آفتاب
بانوی دشت رویا
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلنوشته های قاصدک
هزاران سؤال
دلتنگ...
دلنوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دختــــر بهــــار
لیلای مجنون
عشق سرخ من
*** انـتـظـار ***
برادرم ... جایت همیشه سبز ...
در حسرت اقلیم رهایی
*** نـذر آقـا ***
نوشتار
کودکان آسمانی
(✿◠‿◠) kolbehf1.ir .•°*
شعر
تغییر مطلوب
منبر مکتوب
افـــــســ❤ــونگـــ❤ــر
قیدار شهر جد پیامبراسلام
اجتماعی
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
بود دلی رفت وفراموش شد
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سجاده ای پر از یاس
حجاب اسلامی
سرباز ولایت
خورشید پنهان
قلمدون
چند لقمه حرف حساب
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
پستِ دل
کلبه بصیرت
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
بلوچستان
محنا
عاشقانه ای برای عشقــــــــــم
لباس شخصی
اسپایکا
شهر چای
سه ثانیه سکوت
► o▌ استان قدس ▌ o ◄
پرپر
نگارستان خیال
حرف هایی از زبان منطق و احساس
نشریه حضور
MATIN 3DA
تسبـیـ ـ ـ ـ ــح واژه ها
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
عقیل صالح
نگاهی نو به مشاوره
PARANDEYE 3 PA
طب سنتی@
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
سخن آشنا
دوست کوچولو
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
پژواک
ســـــــــادهــــــــ دل
شهرستان بجنورد
مشاور
کلکسیون تمبرخانواده شهیدان محمدسخنی وجمیله رمضان
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
چشمـــه ســـار رحمــت
ضرب زیدٌ
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
میراب نوشت
مشتاقی و مهجوری
آقاشیر
ستارگان دوکوهه
صراط مستقیم
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
نگاه خیس
نســــل چـــــهارم
تنهایی......!!!!!!
دین و جامعه
شادیهای کوچک یک خانم خونه دار
شباهنگ
وبلاگ تالار آگهی
تنهای93
آوای روستا
ایوون رویا
shamsozalam
فصل رویش
سارا احمدی
بیصدا ترازسکوت...
جنون قلم
►▌ رنگارنگ ▌ ◄
هـــــــــومــــــــ ســــــپـــــــــیـــد
تک درخت
زنده باد جوان ایرانی
تراوشات یک ذهن زیبا
نقدونظر
پیامنمای جامع
ترنم احساس
دانش آموز پویا
بادصبا
هفت آسمان
عاشقانه هایم...
آقاسیدبااجازه...
ماتاآخرایستاده ایم
هدهد
.-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-.
کارشناس مدیریت دولتی
دنیای کیمیا
آلو
بزرگترین مرجع مقالات نجوم
ارمغان تنهایی
تـلاطـم ارونـد
دوستدار علمدار
دهه هفتادیااااا
******ali pishtaz******
دلتنگ احساس تو
سلام شهدا
ابـــــــــــرار
کوثر ولایت
گدایی ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
تنها
پیام رهایی
زمزمه های تنهایی من
سرزمین رویا
نون و ریحون
توهمدردی یا همدردی؟؟؟؟
دریای آبی
چون میگذرد غمی نیست
حکـــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــت
آوای من
زندگی رسم خوشایندیست
حرف های تنهایی
آخرت من
بچه های خدایی
شبیر
کمی درنگ بایدم ...
عاشقتم
من.تو.خدا
آسمان آبی 56
s & r
.:پرستــوی خیــــال:.
فلسفه یعنی رنج...
m...a
یامهدی
صوفی نامه
دفتر تقدیر
قدرت کلمات
کلبه تنهایی
::شوق شهادت::
مــــنانــه ها
خاکیهای آسمانی
فیلم و مردم
شانزده
زندگی شیرین
ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم
یار آسمانی من...
شهریار کوچه ها
ترانه ی زندگیم (Loyal)
سعید جندالمهدی
سنگ صبور
عمومی
*ترخون*
جریه سید محمد
امام زمان
من و ....!!!
اندیشه
انتظار
بشنو این نی چون حکایت می کند
انتظار
نوشته هایی که دوستشان دارم!
بهشت بهشتیان
سرباز کوثر
غائب
مشکات نور الله
سکوت باران....
باران
مهدی یاران
اســــرارِ وجـــود
گل یا پوچ؟2
صدای سکوت
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک تنـــــــــــــــــــهایی
یه دختره تنها
پسران علوی - دختران فاطمی
واذکر ربک اذا نسیت
چهارفصل
یادداشتهایم
نبض احساس
ღ مـــــدارِ بیــــ قراریــــ ღ
گل خشک
مهاجر
... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی
نت سرای الماس
دنیا
tanha
دل پر خاطره
Royapardazi
هرکس منتظر است...
جایی برای خنده وشادی و تفریح
سلام محب برمحبان حسین (ع)
جوان امروزی
دهکده کوچک ما
حقیقت
خدای عشق و خنده
دل خوش
انجمن محرمانه
تکـــــــــــ نفســــــــ ــــ ــ ـ .
نهِ /دی / هشتاد و هشت
مشک نامه
FaryadBiiiseda
فــــــقــــــط خــــــدا
فارس ایران
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
اینجا گرانیگاه است
Tarranome Ziba
حریر نازک باران
دوعاشق
غابات مازندران
تا پروانه شدن ...
❤ ناگفته های دختر تــنها ❤
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
.:شاه تورنیوز |shahtorn.ir | شاه تور:.جدید93
رویای تلخ ترازسکوت
هر چی تو فکرته
دبیرستان هیئت امنایی امام خمینی (ره) شاهرود
ツعـــاشـــقـــانــهツ
اسرا
راه زنده،راه عشق
محسن نصیری(هامون)
دلتنگ محبت=دلتنگ احساس تو
پایگاه اطلاع رسانی مسجد ایروانی(ره)
شاخه نبات
حسام الدین شفیعیان
نیلو...
عاشقانه
حرفِ دل
من و خودم
Hunter
نوشته های دختر تنها و ساده و عاشق
بـــــــلوک7
غروب دلتنگی
آتیه سازان اهواز
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
خوشنویسان ایران(سخنور)
راه کمال
دلـــــــشــــــــکســـــته
ماه مـــــــن...
سنگ صبورتم
فضای تنهایی من
مائــده الهی
تنهایی.......
خادمة الزهراء
zahre sharab
vida
ناکجا آباد
گل دختر
♥تاریکی♡
السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س)
دوستانه
تو چی فکر می کنی
نیلوفر مرداب
♥ ✖فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی✖ ♥
☺ ☻☺ ☻
عشق الهی
حرفهای بی ریا
خــــــــــــــــاطــــــــــــره هـــا
دل شکسته
یه دنیا حرف
اکسیزن مسموم
اکسیژن مسموم
بوی سیب
آدمکها
بهونه های بارونی
ققنوس
نور
تارنما
آخرعشق
چرتکده ی عقل
چه زود از یلدت رفت
من و تو...ما
❤ رویایی زندگی کردن... ❤
بهترینهای دنیا
تینا
بسیج صالحین
سلام محب بر محبان حسین(ع)
وبلاگ تخصصی شیمی
°°FoReVEr••
صاعقه

» لوگوی لینک دوستان
صفحات اختصاصی

اوقات شرعی


استخاره آنلاین با قرآن کریم


پمپ بنزین | یاس تم
وصیت نامه | آلودگی هوا
چهل شاخص | موسیقی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ

داستان
ابزار رایگان وبلاگ